nasib orang kebanyakan . . .

Aug 22, 2014



tengah hari semalam aku hadir ke majlis open house raya.
atas jemputan kawan aku yang kerja di situ.
oleh sebab kompeninya besar, maja jemputannya pun ramailah yang datang.


aku pun tercari-carilah kawan aku tu.
wassap pun tak berbalas.
maklumlah sibuk melayan tetamu yang datang. aku faham.

cumanya khemah untuk tetamu dibahagi dua.
khemah yang satu utk VIP, khemah yg satu lagi untuk jemputan biasa.

oleh sebab ramainya orang, maka aku ambik keputusan makan dulu.
bila dah kenyang dan masih tak jumpa kawan aku tu.
aku pun beredarlah balik ofis.
iyalah, nak sambung kerja la kan...

bila dah sampai di ofis, barulah kawan aku telefon.
mungkin dia baru 'terbaca' wassap. dia mintak maaf.
katanya dia ditugaskan melayan tetamu di khemah VIP.
padanlah tak jumpa.
aku ni 'orang kebanyakan' saja....hehehe

0 refleksi: