Kuasa henfon

Apr 30, 2010

aku rasa 'kehilangan' sesuatu hari ni.
bagai ada yg tak lengkap.
seperti ada yg tak kena.
kalau tak bawak wallet pun aku tak berasa 'hilang' begini.
ya, sampai begitu sekali.
sejak sampai ke pejabat pagi tadi, aku mula sedar.
rutinnya, sebaik saja sampai ke bilik ofis, aku akan keluarkan wallet, kunci kereta & henfon daripada kocek seluar.
hari ni, henfon tak de. aku berpatah balik ke kereta. tertinggal mungkin...takde jugak.
sedarlah ku, tertinggal henfon di rumah. sebabnya aku tak singgah di mana-mana pagi ini, terus saja ke pejabat.
tak pelah. takkan aku nak memandu pulang & datang semula, jauh tu 100 km perjalanan ulang-alik.
jam 8:30, wifey telefon. beritahu yg henfon aku tertinggal. dia tak mahu aku tercari-cari...
yep, begitu sekali kuasa henfon. sampai kan hari yg kita lalui bagaikan 'kehilangan' atau ada yg tak kena.

0 refleksi: