bila dah terjaga di tengah malam buta . . .

Oct 19, 2009

aku tiba2 terjaga jam 2:30 pg. aku cuba melelapkan mata seberapa daya. gagal.
slps beberapa ketika melayan fikiran, mataku menjadi semakin segar.
perut pula berasa lapar, mungkin sjk 2-3 hari ni kurang mkn.
lalu aku ke dapur, tengok2 apa yg boleh dimkn. ada kek buah. bolehlah utk isi perut.
kemudian bukak tv. tentulah pd waktu begini kebanykan program yg disiar adalah ulangan.
cuma yg menarik perhatian ialah channel sukan. kebetulan ada live bola antara ac milan lwn roma. memang jarang aku ikuti serie A. tp tahulah jgk sedikit sebanyak perkembangannya di internet & forum bola. seperkara yg buat aku terpegun ialah barisan pemain ac milan masih mengekalkan hero/bintang lama spt nesta, seedorf, ambrosini, pirlo, dida, inzaghi, zambrotta jgk bintang yg semakin malap, ronaldinho(pakai jersi no. 80). thn ni nampaknya, ac milan agak merudum prestasinya tambahan plk kehilangan kaka. stadium pun tak penuh. bnyk tempat duduk kosong. dlm perlwnn ini seawal minit ke-3, ac milan sudah kebocoran satu gol.
tapi ini gol bersih. tk spt gol yg menybbkan liverpool kalah di tgn sunderland. bola 'rasmi' yg disepak tertampan 'bola pantai ' yg dibaling ke padang olh penyokong liverpool. tentu lebih kontroversi kalau bola itu (yg berwarna merah) berwarna belang merah putih & dilontar olh penyokong sunderland.
argh.. dah pun pukul 3:30pg. aku tk tahu sama ada dpt tidur semula atau tdk. yg pastinya esok aku kena kembali bekerja, slps lebih 10 hari berehat. demam aku pun semakin pulih wp tdk 100 persen. sengal2 badan masih terasa, wp tdk seteruk1-2 hari lps.

kemas kini

ac milan menang 2-1. ronaldinho jaringkan penalti & assist utk gol kemenangan jaringan pato. ranaldinho menidakkan pendpt aku tentangnya . . .

aku pulak hanya tidur jam 4:30 di ruang tamu sambil menekup muka dgn kusyen & bangun jam 6:00 utk bersiap ke ofis.

0 refleksi: