sama tapi berbeza

Oct 13, 2009

semalam aku terbaca satu artikel di internet. pasal rooney. yep wayne rooney pemain man utd & england yg terkenal itu. antara kisahnya yg punya persamaan dgnku, sejak di sekolah lagi dia terpilih utk pasukan bola yg lebih tinggi peringkat umurnya. dia mewakili pasukan bwh 12 thn ketika berumur 9 thn, mewakili skuad bola 18 thn ketika berumur 16 thn, mewakili england ketika berumur 17 thn!

aku jgk mewakili sekolah pd peringkat umur yg lebih tinggi dp usiaku. mewakili skuad 12 thn ketika umur 10 thn, mewakili bwh 15 ketika 13 thn & mewakili pasukan 18 thn ketika berumur 16 thn. tp aku tk dpt pun wakili malaysia apatah lagi menyertai man utd . . .he he

mlm tadi aku tengok berita pasal seorang pemain golf dr india yg menang kejohanan golf india open. mengalahkan jagoan profesional dunia. ini merupakan satu sejarah buat dunia golf di india. dia (aku lupa pulak namanya) dulunya hanyalah merupakan seorang kedi. yg ke hulu ke hilir disuruh & diarah pemain golf mengangkut beg & kayu golf. kini menang pertandingan golf yg lumayan.

aku dulu pun masa tunggu result spm, pernah jadi kedi. di sebuah kelab golf di genting highlands. tahulah pasal selok belok golf. pernah jugak cuba2 jadi pemain golf. tapi tak sampai ke mana. apalagi nak menang malaysia open atau US open atau nak bertanding dgn tiger woods. . . he he

0 refleksi: