biarlah aku jadi orang biasa-biasa saja

Nov 25, 2014


hujan lebat.
aku pulak dah lambat.
patutnya aku terus je ke hotel tempat majlis tu berlangsung.
sembahyang je kat surau hotel tu.

tapi manalah aku tahu nak hujan lebat kan.
aku singgah solat maghrib di masjid shah alam dulu.
hujan lebat bebenor, sampai nak berlari ke parking kereta pun basah kuyup.

sampai di foyer hotel aku bagitau yg jaga valet parking.
boleh tak nak parking situ je, tak payah turun ke basement parking.
sebab dah lambat, lagipun hujan lebat, dengan guruh berdentum.
mungkin sebab aku pakai kemas, siap dengan blazer dan kasut yg kilat.
ditambah pulak rambut yg basah sebab kena hujan.
dia tak banyak soal..
dialihkannya kon, suruh aku letak kereta dekat situ.
huh...ada kes pilih kasih jugak ya.

aku mewakili boss untuk ke majlis tu.
agak kekok jugak duduk di meja tetamu khas.
semeja dengan VIP.
nak bercakap pun kena ada protokol.
apalagi masa tengah makan.

ni yang aku maleh ni...
rasa nak tambah lagi.
sebab menunya sedap-sedap belaka.
kena kontrol la, baru nak tambah lagi.
orang lain dah stop....hihihi

aku sempat menjeling ke meja tetamu di belakang.
uh...menunya tak sama.
...ada kes pilih kasih jugak la.

nak ambik gambar majlis yg berlangsung tu pun rasa segan
apatah lagi nak ambik gambar selfie....hu hu
tambah pula kena tunggu majlis sampai selesai.
tak boleh cilok balik sebelum majlis tamat.
rasa kebas punggung aku, duduk berjam-jam.

jadi,
biarla aku jadi orang biasa-biasa saja.

0 refleksi: