- laaa ada yuran sekolah lagi -

Jan 3, 2012

Jangan keliru pulak. Yuran. sekolah sudah pun dimansuhkan oleh kementerian. Terima kasih dan syukur atas keprihatinan. Pd yg tak tahu bersyukur akan katalah ini sebab pilihan raya dah dekat. Tapi. Bagi aku sebagai bapa yg ada 3 anak bersekolah amat mengalu-alukan berita itu. Hal politik lain kiralah. Perkara baik kita sokong, perkara tak betul - kita bantah.


Kalau nak kirakan aku ni tak layak dpt bantuan rm500. Tapi dlm hal persiapan anak ke sekolah, memang lari juga bajetnya. Cuba bayangkan persiapan mereka yg berpendapatan rendah, tentu perit. Jadi, aku terkenangkan arwah abah aku dulu. Macam manalah agaknya dia boleh mampu menyekolahkan 10 orang anak-anaknya....terkedu aku mengenangkan pengorbanan arwah abah dan mak.


Sebenarnya tajuk entri ni tentang. Yuran sekolah agama. Tahun ni yuran naik lagi rm30 sekepala. Makanya banyak jugaklah berhabis duit bayar yuran ni. Apapun demi pelajaran anak- anak, ianya anggaplah saja sbg pelaburan masa depan mereka.


Jadi pada masa ini kenalah sedar betapa pentingnya menabung. Dan alhamdulillah juga majikan prihatin bagi bonus. Bukan utk shopping tapi utk persekolahan anak-anak. Kalau bujang tu lain la kan....keutamaan dalam hidup aku ni dah berubah. Ya, aku sedar. Kpd yg belum sedar bawak-bawaklah cepat sedar diri...
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 refleksi:

rahimin said...

fuuuh lari bajet oooi