salah jawab ke, salah tanya . . .

Mar 18, 2014


kengkadang bila nak order makan di kedai kita jadi blur.
walaupun menunya berderet atau kau sebut aje gerenti ada.
tapi masih juga rasa macam...tak tahu nak makan apa la.

eh...apa aku nak makan hari ni yek?
begitulah jadinya.

malam semalam tekak terasa nak makan sup.
lalu aku tanyakan pada waiter tu.

"ada sup tak?"

"ada..."

"bagi saya sup daging...nasi putih dengan telur dadar"

"sup daging tadaaa..."

".. sup ayam ada?

"sup ayam pun tadaaa..."

"laaaa...abis tu sup apa yang ada? (hati dah mula mendidih).

"megi sup!" jawabnya sambil tersengih.

ish....mahu je aku bagi penampar kang.

tapi cepat-cepat aku muhasabah diri.
silap aku jugak.
sebab masa tu aku kat kedai mamak...!

1 refleksi:

rahimin said...


wa kakaka megi sup! kalau aku mmg kena pelempang jepun dah