pengajaran dari kisah troli dan sandal . . .

Mar 11, 2014


aku memang respek la kat kaum hawa.
itu termasuklah wife aku.
sebab diorang ni sangat teliti (cerewet?) dalam kebanyakan hal.

khamis hingga ahad wifey akan ke Jakarta.
atas urusan kerja la.
tapi biasanya boss wifey sangat prihatin.
dia akan bagi ruang untuk 'sambil menyelam minum air'.
maknanya selepas urusan kerja dibereskan, wifey dan teamnya bolehlah berholiday sekali harung.
ada cuti extra dan duit poket diberikan.

jadi, apa kena-mengenanya dengan wifey ke jakarta dengan respek pasal ketelitian kaum hawa tu?
ok, aku pusing balik.


**********

malam tadi kita orang keluar nak beli barang dapur dan barang keperluan lain.
oleh sebab waktu sebelah malam yg suntuk.
wifey dah sediakan satu list yg panjang, barangan apa yg kena beli.
selalunya kita orang akan beli barang sama-sama.
dan biasanya aku tolong tolak troli dan bayar aje.
(syhhh, kengkadang wifey yg bayarkan...hehe)

tapi kali ni dia bagi aku list.
aku, erol dan eril kena beli barang kat super market.
wifey dan erin nak ke kedai kasut.
nak beli sandal, katanya.
senang nanti nak ronda-ronda bandar Jakarta, takkan nak berkasut tumit tinggi.
jenuh nanti....

jadi kami pun berpecah.
selepas punggah barang satu troli ikut list yg diberi.
dekat sejam jugak la kami kat dalam tu.
kami pun bayar di kaunter, dan akan jumpa di lokasi yang dijanjikan.



tunggu punya tunggu, wifey dan erin tak muncul juga.
kami pun susul ke kedai kasut.
dan mereka masih belum beli walau sepasang sandal pun....

kesimpulannya.
ya, kaum hawa memang teliti....amat teliti !
hahahaha...




3 refleksi:

Irfa said...

eh destinasi nak sama, aku gi medan jumaat ni, kim salam wife ye ;)
sambil nyanyi lagu 'kita serupa'
hihi,sabar ye en bn

rahimin said...


ha ha ha apa boleh buat, kita saying isteri kan. sabau je le

bangsawan nilai said...


irfa...
dah beli sandal ke belum? hehe

min...
kau gelak ya!