apa aksesori lelaki yek?

Mar 14, 2014


lepas lunch semalam, aku 'diserkap jarang' oleh seorang perempuan dan seorang lelaki muda.
mereka memperkenalkan diri sebagai reporter untuk sebuah program tv.
aku ingatkan mereka nak tanyakan pasal misteri MH370 yg masih hilang tu.
rupa-rupanya tidak.

entah kenapalah dalam ramai orang tu, aku pulak yg diserkap.
aku ditanyakan pasal aksesori lelaki.
urgh....topik menarik gak.
tak pernah pun terfikir.
setahu aku orang perempuan je pakai aksesori.
sampai bulu mata palsu pun kira aksesori pada mereka...hahaha
atau yg lelaki pun, mungkin golongan artis la.
atau remaja yg kemaruk berfesyen.
sekarang ada yg kata lelaki metroseksual, lelaki metropolitan yg  'celik' fesyen.

orang lelaki macam aku, yg biasa-biasa, kerja pejabat pulak tu, mana lah ada beraksesori bagai.

pada pendapat aku, kalau adapun.
mungkin yang suka pakai topi atau cap.
atau spek hitam.
jam tangan  pun boleh kira aksesori jugak kan.
itu ajelah yg aku boleh jawab pun.
interbiu tu tak sampai 5 minit.


**********

dulu jam tangan penting.
sekarang ni tak berapa sangat lah, sebab masing-masing dah ada henfon.
jam tangan ni kira aksesori aje la. tak pakai pun takpe.
kalau pakai ada gaya sikit la.

mungkin sebab tu, kalau jam mati atau habis bateri pun kita tak perasan.
atau, kata dalam hati, kalau ada masa nanti singgahlah kedai jam tukar bateri.

trend masa kini, jam tangan yg dipakai untuk bergaya.
lagi mahal, lagilah bergaya kononnya.



jam tangan yg aku pakai sekarang, wifey yg hadiahkan.
itupun dah seminggu, 'mati'. sebab bateri dah kong.
...tapi aku masih pakai jugak.
sebab kalau tak pakai, rasa semacam...
rupa-rupanya aksesori tu penting jugak untuk lelaki ...hehehe

1 refleksi:

rahimin said...


ada gak lelaki pakai cekak rambut hahaha pemain bola, hoki contohnya kira aksesori la tu