iklannya kemain....tapi

Dec 28, 2015


cuti bersambung dapat la 4 hari rehat.
tak berholiday jejauh.
cuma bersiar-siar dari satu shopping complex ke shopping complex lain.
lagipun masih ada belen-belen kelengkapan sekolah yang tak complete.
kira sekali harung lah.

kebetulan cuti ni.
kita ada di rumah.
sempatlah panggil plumber repair paip yg leaking.
sambil tu nak panggil orang untuk servis aircond.
dah lama tak berservis....tak berapa nak sejuk dah.
walaupun sesekali ada jugak buat DIY cuci filter aircond tu..

biasanya panggil brader cina yg dah biasa buat servis.
tapi kali ni ternampak ada satu mamat melayu punya nama.
merata-rata dia pasang kat tiang kawasan perumahan ni.
tak pelah kita try.
tolong melayu buat bisnes.
kemain ada promosi diskaun kalau servis 2 set aircond sekali gus.

telefon sekali sebelah pagi, tak berjawab.
sejam kemudian tak berjawab jugak.
takpelah, mungkin tengah panjat tangga repair air cond agaknya.
kali ketiga, sejam kemudian tak berjawab lagi.
hati dah mula tawar.
tak apalah, tengah break nak lunch kot.
kali keempat call, lama tunggu deringan, baru pick up.

dia kata ok. petang nanti sampai.
mintak aku sms alamat.

tunggu punya tunggu sampai ke malam.
tak sampai pun. call pun tak jawab.
kalau tak dapat datang bagitau ajela.
kita nak keluar rumah pun, tak jadi.

pagi ahad.
masih tak de return call.
esok dah hari kerja.
ambik keputusan, call ajelah brader cina yg biasa buat tu.
sekali call dah pick up.
dia kata dalam masa sejamsampai.
tak sampai sejam dia dah muncul depan rumah.


********

pagi ni, jam 11 pagi.
aku di ofis.
mamat tu sms.
"sorry bang. sabtu lps tak sempat.
sabtu ni abang free tak..."

aku biarkan je tak berjawab.

1 refleksi:

Irfa said...

Aku bca entri lain tp mls nk komen
Tp yg ni gigih aku komen,haha
Igt aku je kna,mmula aku wsap laju je jawab
Ktnya esok dtg, aku tgu smpi ptg xde
Wsap x reply.. esoknya bru reply, jnji nk dtg lusa
Aku bg lg peluang, nk tlg bgsa sdiri
Pun x dtg, last2 aku wsap x pyh dtg, knsel
Aku call org lain, bgsa sdiri jgk, alhamdulillah kjap je dh dtg
Sekian