tak boley pakai punya olang. . .

Apr 30, 2014


kami ada satu projek.
buat masa sekarang, projek tu dah separuh jalan.
perancangannya bagus.
tapi sekadar di atas kertas.

mula-mula dulu bukan main laju.
progresnya macam keretapi bullet.
tapi makin lama, makin perlahan.
malah sekarang ni macam nak terhenti, macam terbengkalai

berkali-kali aku menelefon dia.
sms, wassap, email, inbox fb, segala macam cara.
tak berbalas walau satu pun.
pergi ke ofisnya pun, dia tak pernah ada.
duit dah dibayar separuh padanya.

aku tahu dia ada.
dia hidup lagi.
mungkin sedang berhibernasi.
menyorok di mana-mana.
mungkin dalam gua, hinggakan gagal dikesan oleh radar!


*********

pagi tadi aku ke satu pejabat.
berjumpa seoarang pegawai.
ada projek lain untuk kompeni kami.

masa aku nak balik.
aku terserempak dengan dia.
kami diperkenalkan oleh pegawai itu.

kami bersalam, macam pertama kali jumpa.
macam tak pernah kenal.

"ini project partner kami..." aku diperkenalkan oleh pegawai itu akan dia.

aku tak tahu,
sama ada nak marah atau nak menangis...!
atau patutkah aku bagitau pegawai itu, yang project partnernya itu tak boleh pakai...?

1 refleksi:

rahimin said...


kau bagi je penampar buaya hahaha