perlukah aku berasa ngeri?

Jan 28, 2015


beberapa bulan dulu.
aku berjumpa semula dengan seorang kawan lama.
maksud aku dihubungkan oleh media sosial la kan.
kawan sekolah menengah.
kawan perempuan.
aku sebenarnya ingat-ingat lupa.

tapi selepas berbalas mesej.
diberi pencerahan & throwback.
imbasan tu mula datang.

sehinggalah mesej terakhirnya
'awaklah kawan lelaki yang paling saya ingat, dan paling nak jumpa..."

sejak itu aku jadi ngeri.
mungkin tidak ada apa-apa maksud tersirat di sebalik mesej tu.
tapi...kalau ada macam mana?

mesej-mesejnya selepas tu....aku tak baca dan buat-buat tak nampak.
komennya pada status aku pun aku tak 'like' atau respon.
ignore saja.

sejak kebelakangan, dia senyap je.
mungkin dia nyampah dan bengang sebab tak layan dia.

********

beberapa hari lepas pula.
seorang lagi kawan perempuan add aku di fb.
kali ini kawan masa sama-sama sebagai budak U dulu.
begitu juga. aku ni ingat-ingat lupa.

selepas berbalas mesej.
ingatan mula datang.

hari ni ialah birthdaynya.
jadi aku hantar ucapan birthday padanya.
tak ada agenda apa-apa.
sekadar ucapan ikhlas dari seorang kawan lama.

kemudian dia balas ucapan tu melalui private message.

'terima kasih. sebenarnya awak sentiasa dalam ingatan saya sejak dulu..."

aku tak faham.
adakah maksud lain yang tersirat?

perlukah aku berasa ngeri?
atau aku ni lelaki yang terlebih perasan!
he he he


0 refleksi: