- ramainya yang nak jadi raja -

May 28, 2012

semakin ramai yg nak jadi raja. terutama musim cuti sekolah begini. biarlah setakat jadi raja untuk satu hari sekalipun.
hujung minggu ni ada 3 jemputan kahwin. satu di kuantan, satu di KL dan satu di tg malim. di kuantan memang kena pergi, sebab yg kawin tu anak sedara wifey. sekarang ni tengah adjust, sekurang-kurangnya nak pergi satu lagi. sama ada yg di KL atau tg malim. sememangnya kalau boleh nak pergi semua. tapi kalau majlis berlangsung serentak, kita tak boleh berada di semua tempat dalam waktu yg sama kan?

jadi pilihan perlu dibuat. dan keputusan perlu diambil. dilema juga. bimbang yg menjemput kita itu kecil hati atau terkilan. memanglah kalau ikutkan, kalau kita tak datang pun majlis tetap jalan jugak. kalau kita tak hadir pun, ramai lagi yg hadir. tak datangkan kesan pun.

tapi secara peribadi, tuan rumah yg menjemput, sedara-mara atau kawan-kawan yg menjemput pasti tahu siapa yg datang atau tidak. cuba letakkan kita sebagai tuan rumah. seboleh-boleh mahu semua yg kita jemput tu hadir, bukan?


1 refleksi:

Irfa said...

aku pun ada undangan kat Pahang nun
mmg plan nak pegi..harap2 takde hal