hari biasa yang tak macam biasa

Sep 23, 2014


hari ni hari selasa.
hari kerja macam biasa.
tapi entah kenapa rasa macam bukan hari yg biasa.

aku rasa lain macam aje.
tak ramai yg lalu lalang depan bilik ni.
di meja belah depan pun macam kosong je.

lalu aku bangun.
menuju ke pintu. meninjau ke luar.
sunyi.
hanya bunyi deru air cond.

aik!
mana pergi diorang ni.
ada fire drill?
tak dengar pun punyi loceng.

keluar lunch?
belum masa lagi.
baru jam 12:40 tengah hari.

jadi aku masuk semula ke bilik.
duduk dan berfikir sejenak.
masih tak puas hati dan hairan.
sebab hari ni tak macam hari biasa.

lantas aku bangun.
menyelak blind tingkap.
aku mengintai dari celahan.
mata melilau ke tempat parking kereta.



kereta boss takde.
maknanya boss pun takde.

lantas aku segera faham.
kenapa hari ni tak macam biasa.


0 refleksi: