kak ti

Aug 5, 2015


aku panggil dia kak ti.
sejak aku masuk kerja di sini, dia dah ada.
katanya dia kerja di kompeni ni sejak lepas spm lagi.
esok last day dia kerja.
dah tiba masa bersara. masa untuk berehat.
dah 40 tahun kerja.

no more kak ti yg datang awal pagi.
yg bukakan pintu ofis setiap hari
yg rajin datang bilik aku layan borak.
yg tolong kemas kini fail aku.
yg tolong poskan parcel aku.
yg faxkan dokumen aku.
yg tolong angkat telefon.
tolong coverline bila boss tanya...hehe

mulutnya mungkin sedikit riuh.
tapi hati budinya tinggi.
baik hati.

yg pasti, aku akan kehilangan seorang kakak
tentunya dalam hari-hari mendatang suaranya itu akan tiada lagi.
selamat bersara kak ti.
jaga diri baik-baik.
jaga kesihatan ya...





1 refleksi:

Mie said...

Selamat bersara kak Siti Aminah...