penat sikit tak mengapalah . . .

Sep 23, 2015


ahad lepas ke majlis kenduri.
di kuala rompin, pahang.
jauh tu, tapi yang ini memaang tak boleh diuzurkan.

kenduri kak ani dan bang lan.
kak ani adalah spupu wifey.
walaupun jarang berjumpa, tapi sesekali berjumpa tu memang mesra.

yang paling aku ingat.
masa rombongan nikah kahwin aku dulu.
rumah kak ani lah  jadi persinggahannya.
kak ani juga menyediakan makan minum.
dan uruskan perjalanan rombongan pengantin lelaki.

jadi, rasa terhutang budi tu memang ada.
apatah lagi sikap ramah tamah kak ani dan abang lan.
membuatkan kita rasa terpanggil memenuhi jemputan.

perjalanan aku hari tu melalui kuala pilah, serting, tembus ke muadzam shah dan sampai ke kuala rompin.
kami mulakan perjalanan dari nilai jam 8 pagi dan samapi ke sana jam 12 tengah hari.
berjumpalah dengan ramai sedara mara.

aku dan wifey diberi kesempatan menepung tawar pengantin.
walhal sepatutnya sedara terdekat je diberi penghargaan.
terima kasih kak ani & abang lan.

aku jangkakan mak mentua aku juga datang dari kuantan.
tapi kami dikhabarkan dia tak jadi datang.
tak berapa sihat.

kami terpaksa buat keputusan.
walaupun perancangan awalnya, nak terus balik saja.
maklumlah, esoknya nak kerja.
perjalanannya jauh dan memenatkan.

akhirnya diputuskan, meneruskan perjalanan ke kuantan.
ambil masa 2 jam jugak.

selepas jumpa mak mentua di kuantan.
malamnya, selepas maghrib, baru bertolak balik ke nilai

sampai di rumah dah jam 11 lebih.
badan penat.
tapi berbaloi rasanya
biarlah badan penat sikit asalkan menggembirakan orang lain....

0 refleksi: