perihal bihun. . .

Sep 18, 2015


pagi tadi sarapan di kafeteria yg biasa aku pergi.
pagi-pagi begini tak ramai orang.
di kaunter, brader kasyier yg biasa tak kelihatan waktu aku nak bayar.
mungkin cuti agaknya.
oleh sebab dah jadi pelanggan tetap di situ, aku putuskan...makan saja dulu.
lagipun pernah jugak sekali dua bila brader tu takde dikaunter, aku makan dulu dan bayar kemudian.
breakfast biasanya tak heavy pun macam makan tengah hari.

selepas habis makan, aku ke kaunter semula.
brader kasyier tu tak ada.
digantikan oleh wife kepada tauke kafeteria.
sambil mendukung baby-nya di kaunter.

dia senyum je.
aku balas senyum tu kepada baby dia...hehe.

'tadi saya makan, bihun...telur mata dan karipap sebijik..."

'bihun tu banyak ke sikit?"

aku agak hairanlah jugak. tapi tetap jawab

'biasa je..."

rm3.50 tertera pada mesin kasyier.
aku hulur duit rm 10 dan dia pulangkan baki.

waktu bayar tadi aku takdelah ingat apa-apa.
tapi waktu melangkah ke parking kereta.
baru aku terfikir.

'uish...kurang asam. dia ingat aku nak bubuh bihun tu menggunung dalam pinggan ke?
ada pulak tanya banyak ke sikit...!
bukan ke harga sepinggan bihun tu standard je

aiishhh....


0 refleksi: