- maaf, duit palsu tak diterima -

Dec 6, 2011

tengah hari tadi, keluar makan. lagipun ada nak buat urusan bank. nak guna online, duitnya dalam akaun tak berapa nak cukup...he he. jadi terpaksalah juga ke bank, berurusan dengan mesin.

lepas makan tu, singgahlah ke bank. memanglah, awal bulan begini ramai yg berurusan. beratur agak panjang. oleh sebab takde pilihan, kita pun beratur sama. bila tiba giliran, kita pun cucuhla duit dengan penuh konfiden. seperkara yg menyampah dengan mesin deposit tunai ni kengkadang dia mengada-ngada. reject duit kita. walaupun ada kalanya guna duit baru pun bermasalah.

itulah yg berlaku hari ni. berkali-kali aku ulang masuk tambah duit. sebab tak cukup jumlahnya bila direject. setiap kali itulah jugak, mesin ni meragam. tak terima duit yg dimasukkan.

aku cuba tukar dengan note lain. sama jugak resultnya. yg beratur di belakang makin panjang. dan mula resah. ada yg dah mula merungut. mungkin mereka ingat aku ni tak pandai guna mesin....hu hu

tak kurang daripada 8-10 kali mencuba. masih tak cukup dlm rm20. sudahnya aku terpaksa jugak mengalah. aku ambik keputusan akan guna khidmat internet banking nanti dpd rakan seofis.

kemudian baru aku teringat. duit nota rm10 tadi, adalah baki wang yang aku bayar masa di kedai makan tadi. mungkinkah ianya duit palsu? issshhh. ini bukan masalah duit palsu. tapi mesin yg meragam!



3 refleksi:

Irfa said...

mesin kat epot ni selalu gak meragam..duit baru lagi la.
petuanya..lipat2 kasi renyuk sikit baru masukkan dalam mesin tu.selalunya menjadi :-)

rahimin said...

selalu gak kena cenggini. rimas dibuatnya. betul duit baru lagi susah

editor kampung said...

pernah jgk kena camni. lebi-lebih lg kalau org beratur kat belakang mula ngintai sbb kita lambat sgt