- masih dalam proses, maknanya tak buat apa-apa lagi -

Dec 2, 2011

aku: saya nak tahu status permohonan utk ubah suai rumah yg saya dah submit 15 nov. 2011. nama saya bangsawan nilai (he he...)

pegawai mpn: kejap saya semak...

- ting ...tong ... muzik latar -

pegawai mpn: ini encik x bin encik y. ya, memang kami dah terima permohonan tu. sekarang masih dlm proses.

aku: jadi, bila agaknya saya boleh dapat kelulusan...?

pegawai mpn: biasanya proses ni ambik masa sebulan..

aku: iyalah. itu jangka masanya. sekarang ni pun dah 2 hari bulan. mesti kena tunggu cukup sebulan jugak ke?

pegawai mpn: mengikut rekod kami dah buat lawatan tapak 26 hari bulan hari tu...jadi dah tak lama dah. boleh siap dan lulus.

aku: tak lama dah tu bila? ada masalah ke dengan permohonan saya?

pegawai mpn: kalau tengok fail ni takde masalah. dokumen semua lengkap. pelan semua mengikut spesifikasi. tapi masih dalam proses.

aku: kalau pelan dah ok. dokumen dah lengkap. lawatan tapak dah buat, apa lagi masalahnya. tak boleh lulus jugak ke?

pegawai mpn: kami kena tunggu boss ...hmm ketua kami tengok dan sain untuk luluskan. ataupun kalau perlu ketua bahagian pun boleh.

aku: maknanya tunggu pengesahan dan tandatangan boss aje la. dah hantar kat dia ke belum?

pegawai mpn: belum. masih dalam proses...

aku: jadi bila jangkaan cik, boleh lulus? minggu depan atau nak tunggu cukup-cukup sebulan...!

pegawai mpn: macam saya bagitau tadi kena dapat kelulusan ketua dulu.

aku: habis tu sekarang ni permohonan tu pada siapa? kalau dah lengkap kenapa nak tangguh lagi. serah sajalah untuk kelulusan dan tandatangan boss cik.

pegawai mpn: iyalah. tengah dalam proses la ni...

aku: prosesnya tinggal nak tandatangan je kan untuk kelulusan. boss awak bukan ofis yg sama ke?

pegawai mpn: macam ni lah encik. nanti encik call balik dalam minggu depan atau datang sini untuk tahu statusnya.

kemudian terkeluarlah perkataan-perkataan 18SG yg tak boleh disiarkan di sini.
dokumen dah lengkap. pelan dah lengkap. lawatan tapak dah buat. tinggal tunggu tandatangan untuk kelulusan je lagi...! huh geram! bukannya aku nak buat banglo 10 tingkat, tambah ciput pun ambik masa camtu punya lama...aduhai

2 refleksi:

Irfa said...

hahaha..
mmg bertemu buku ngan ruas la
mati kutu nak jawab..keje main2

rahimin said...

selalu sgt dah mende cam gini. kalau tgk piagam pelanggan memasing habat sungguh. 'dalam proses' ni mmg standard jawapan utk kerja yg tak siap atau tertangguh