- kaunter aduan -

Sep 13, 2011

7:40am - aduan bahawa staf lain menggunakan pc nya utk kegunaan peribadi. bimbang akan diambil tindakan sedangkan orang lain yg buar onar.

8:01am - aduan cuti sakit. puncanya angkat barang di bangunan tiada lif. cadang supaya buat komplen supaya pengurusan lebih prihatin, supaya setiap bangunan perlu disediakan lif.

8:15am - aduan banyak kerja cetak ulang tertangguh. banyak juga pesanan yg belum dipenuhi. mohon supaya bahagian berkaitan buat jadual untuk percepatkan. walhal sepatutnya dan sudah diingatkan bahawa stok hendaklah sentiasa disemak supaya kerja dapat dijadualkan lebih awal. ini peluang aku untuk 'pulang paku buah keras'.

8:30am - aduan diberi kerja urgent yg perlu disiapkan dalam masa 2 hari sedangkan kerja tersebut sudah lama diterima. walaupun sebenarnya ini hanyalah tugas rutin.

8:45am - aduan kehadiran lewat kerana kunci rumah hilang. diberi amaran supaya tidak berulang. pastikan kunci dibuat pendua.

8:55am - aduan kerja yg dihantar luar tidak disiapkan dengan keadaan sempurna seperti yg diarahkan. aduan juga kerana staf berkaitan dikatakan lepas tangan. aduan juga kebimbangan komplen daripada pelanggan disebabkan kerja tidak sempurna.

9:05am - aduan terdapat bau kimia bocor dalam bilik. bahagian bertanggungjawab sudah dimaklumkan. pemeriksaan dibuat. tiada kebocoran elektrik. setelah penyiasatan lanjut didapati, botol-botol berisi cuka dicurahkan ke dalam sinki dalam makmal berhampiran.

9:30 am - aduan kesukaran menggunakan aplikasi atau perisian word untuk menyiapkan kerja atur huruf. ini kerana kemahiran staf itu hanyalah menggunakan perisian page maker. meminta supaya dimaklumkan padanya sesiapa yg mahir menggunakan perisian word untuk membantunya

senarai aduan ini setakat 9:30 pagi. atau tempoh 1 setengah jam bekerja untuk hari ini. kalau sepanjang hari ini, tak tahulah berapa banyak lagi aduan akan diterima. cuma, bila dinilaikan aduan tersebut, hampir kesemuanya tidak relevan. atau boleh diselesaikan sendiri oleh pengadu. adalah satu dua yg patut diambil perhatian. selainnya....sebenarnya takde apa-apa yg perlu diselesaikan. dan tak perlu pun jumpa aku. ini bukan kaunter aduan la.....

3 refleksi:

Irfa said...

en saya nak tanya 'kaunter aduan kat mana?'ehhehe

bangsawan nilai said...

ha ha boleh...

rahimin said...

itulah, nko kena garang sikit bro...