- durian crepe vs mousang king -

Nov 26, 2012


memang mengada-ngada.
baru baik daripada demam, dah buat perangai balik.
durian lagi dan lagi...

kalau nak cari durian yg elok kat area nilai ni cuba pandu jauh sikit.
bukan, bukan dekat area salak depan salak permai nak menuju salak tinggi tu.
ada satu lagi, jalan lama nak ke sepang.
lebih tepat dekat simpang bandar enstek/lbj/ seremban 2.
kalau dari nilai lepas lampu isyarat simpang empat kuarters/F1/KLIA/sepang.
sebaik aje lepas kg lembah paya.
kat situ ada banyak gerai, ada banyak pilihan.
sedia duit je...



biarlah trend orang sekarang nak makan durian crepe.
aku pun pernah makan, tapi yg durian ori tetap di hati.
anak-anak aku pantang nampak gerai durian tepi jalan suruh berhenti.
tapi, aku pilih tempat jugak.
kalau yg borong, biasanya aku tak singgah.
biarlah ada kualiti, bukannya kuantiti...orang kata.
alang-alang makan durian kita pilih paling sedap...mousang king...memang king!


3 refleksi:

Irfa said...

tu ari en suami beli yg depan cs mart
5biji..4 bji elok dan sedap berlemak rasanya..sebji lagi x elok..buat tempoyak la jawabnya

anak2 aku terutama si abam mmg suka sgt dgn durian

bangsawan nilai said...

ooo kat cs tu ya.

try la durian yg kt area aku tulis ni, berbaloi!

rahimin said...

hantu durian rupenye ha ha ha