- epol, penyelamat umat manusia daripada kezaliman -

Dec 6, 2012


road tax & insurans kereta aku mati hari ni.
tapi waktu buat entri ni, masih belum renew lagi.
seperti tahun lepas dan sejak kereta aku yg pertama lagi, epol yg uruskan.
epol ni kawan aku jugak.

senang nak berkira dengan dia ni.
servis pun tip-top siap sampai muka pintu.
kengkadang kalau bajet lari sikit, epol akan cover dulu.
kemudian bila dah ada duit, baru setel.
sebab dia percaya dengan kita. tak pernah 'kencing'.

isnin lepas epol call aku.
remind kan aku pasal road tax yg nak expired.

aku cakap "pol, lu setel dulu boleh tak. wa bajet lari la bulan ni."
"ha ha ha no problem bro. lu bawak je geran kete.
nanti wa setel...ujung bulan lu bayar la"

hah... memang boleh bawak berkira si epol ni.
tapi hari selasa, epol tak muncul. call pun tak.
aku pun tanya kat dia kenapa tak datang.
kebetulan petang selasa tu hujan lebat.
dia sangkut.
epol bawak motor je. senang nak bergerak. bukan takde kereta.
malah dia ada kompeni sendiri, ofis dan staf.
bukan setakat runner je.

oklah.
semalam pun tak sampai jugak.
hinggalah ke petang. baru dia call.

"alamak. motor wa rosak la. kena overhaul lak tu...tak dapat datang la"

"aiseh. habis camne ni. esok dah mati. barai...la" kata ku. rimas dan cemas.

"lu tak payah bimbang la. insurans lu wa dah bayar. dah online. lu pegi je pejabat pos ke, jpj ke, lu setel road tax je. dalam 90 hinggit....."

lega rasanya.
cuma masalahnya hari ni, jadual kerja ketat sangat.
pagi ni ada meeting besar. meeting untuk perancangan tahun depan.
mahunya sampai ke petang.

harap-harap cepatla habis. kalau tak, kantoi aku nanti.

tajuk entri....takde kena-mengena.
sbb tengah gabra nak masuk meeting...buat presentation ha ha


update 4:04 pm: dah selamat buat presentation & renew road tax....legaaa



1 refleksi:

rahimin said...

paling nymapah hal re-new ni