- kaki cramp, perut pun cramp -

Dec 17, 2012


malam tadi kaki dah naik cramp.
sampai pagi ni masih sengal-sengal.
padah berdiri dekat 3 jam berbbq semalam.
tapi seronok jadi orang penanggah ni, sambil bakar sambil makan.
dan puas hati tengok orang makan masakan (hasil pembakaran?) kita.

gathering kali ni utk kelainan buat bbq kat luar rumah.
selalu buat pot luck je.
lepas baca yasin dan tahlil. semua tukar baju dan turun padang.

ada yg bawak udang, sotong, ikan, ayam. aku bawak daging kambing untuk dibakar.
ditambah pulak dgn kerang, jagung, sosej, kentang, otak-otak, burger.
sampai badan aku dah bau asap!
itu tak masuk lagi buah-buah - rambutan, langsat, manggis, jambu, anggur, betik -, puding, laksa johor,kuih-muih, bubur caca merba, nasi goreng kampung.
satay pun ada jugak....fuh!
tak termakan, boleh tapau.

macam biasa bila dah berkumpul, macam-macam cerita keluar.
dari kisah tangkap ayam musim raya, hinggalah kisah terminum air bateri...hahaha
sambil berborak, tergelak, sambil mulut mengunyah tanpa henti.








2 refleksi:

Irfa said...

hebat majlis makan2nya

rahimin said...

fuuuhhh sakan!