angkara masak lemak ikan masin + nanas

Jul 23, 2014



semalam aku mc.
sebab terkena cherry-berry.
aku cuba flashback/throwback mencari puncanya.
kalau betullah puncanya sbb beli juadah di bazar ramadan
kenapa aku sorang je yg terkena?

start lepas makan sahur sampailah ke pagi.
akhirnya tak dapat bertahan lagi.
kena pergi klinik jugak.
lagipun kalau aku pergi kerja, terkucil tengah jalan kan naya.
sudahlah jarak nilai-KL tu bukan dekat.

doktor tanya aku puasa tak?
sebab aku keracunan makanan.
dia kata aku dah mula mengalami dehydration
air dalam badan dah kurang.
dia nasihatkan aku buka puasa, minum air banyak dan makan ubat.
atau dia terpaksa injek aku.
aku ambik pilihan makan ubat.

balik rumah aku rasa lega sikit.
aku terus aje berpuasa, walaupun melepek.

pagi ni, aku dah kerja macam biasa.
fikir punya fikir.
aku rasa dah dapat puncanya.

masak lemak cili api ikan masin + nanas.
mungkin dah tercemar.
aku sorang je yg makan.
besar kemungkinan, itulah puncanya...!

0 refleksi: