- ada juga syarikat kurier yg mesra alam -

Nov 15, 2011

khamis lepas ada sekeping nota atau kad ditinggalkan oleh syarikat kurier pada peti surat aku. dicatatkan penghantar kurier itu takde orang kat rumah. kalau ikutkan pada kad itu, barang yg hendak dihantar ialah dokumen. pengirim surat ialah maxis. aku tak pastilah. kengkadang sekadar surat reminder menyatakan yg kita ni lambat bayar bil bulanan. jadi, aku tak lah ambik serius sangat.

kalau kad tu bertulis, bungkusan atau parcel, mungkin aku lebih ingin tahu. apa isi kandungannya? mungkin dapat hadiah ipad 2 ke? iphone 4s ke, kereta audi 8 coupe ke....mana tahu kan? ikut catatan itu kurier akan datang lagi hari berikutnya, untuk susulan kedua.

esoknya, hari jumaat. erin bagi aku kad yg sama, sebaik aku pulang dari ofis. kali ini bunyinya macam dah putus asa. final attempt. catatan pada kad itu. kalau tak sampai kepada penerima, biasanya akan return to sender. masalahnya, pada waktu pejabat atau hari siang, memang takde siapa pun kat rumah.

sabtu lepas, semasa aku kat bengkel kereta, tunggu kereta diservis, dapat panggilan dari syarikat kurier tu. katanya dah buat penghantaran 2 kali kat rumah, takde yang nak terima. aku mengaku terus terang memang takde orang. buang duit minyak aje kalau diorang hantar jugak.

jadi, aku katalah "kalau rajin hantarlah hari isnin. sebab anak-anak saya cuti. sebab hari sabtu diorang sekolah untuk Hari Penghargaan tahunan sekolah. kira cuti ganti la. budak-budak boleh terima ke?"

"kalau ikutkan memang tak boleh kanak-kanak bawah umur terima, tapi jangan bagitau maxis, kita orang boleh lah hantar..."
aku ok je. tapi gelak jugak dalam hati, part "jgn bagi tau maxis".

sbg rekod:  bukan aku tinggalkan anak-anak kat rumah. biasanya diorang transit rumah jiran aku yg letaknya selang 2 pintu aje. kalau diorang tak sekolah pun makan minum disediakan kat rumah jiran tu. dan jiran aku tu akan tengok-tengokkan diorang kat rumah. bayar bulanan pakej dengan pengangkutan ke sekolah sekali..
semalam hari isnin seperti yg dijanjikan, kurier datang jugak. eril yg sign bagi pihak aku. entah macam manalah rupa signnya tu...ha ha
rupa-rupanya maxis hantar benda ni....oklah ambik je, benda free kannnn


dua tiket wayang free, valid till 31st dec 2011

6 refleksi:

HappyIrfa said...

eh okeylah tu ..dapat tiket wayang free..kalau x nak bagi saya.ehhe

bangsawan nilai said...

ha ha aku pun x tahu pasal ape diorg bagi ticket tu

rahimin said...

ok gak kompeni courier tu. apa hah?

bangsawan nilai said...

gdex...

suriahoney said...

nk tau jgk cmne rupa sign si eril hi hi

editor kampung said...

mmg betul skrg ni kompeni courier skrg ni tgh bersaing bagi servis terbaik. pos laju pun dh start buat servis kurier. lenkali aku ambik kurier gdex lah....