~ serba tak jadi ~

Feb 2, 2011

ada kala, ada perkara yg selalu kita buat, tiba-tiba tak menjadi.
entah apa gerangan yg silap atau mengganggu.
pagi tadi aku singgah di dua buah bank.
ya, berurusan waktu pagi, lebih mudah. parking pun senang. tak payah beratur.
lagipun tak payah beratur di kaunter, semuanya menggunakan mesin.

tapi, hari ini entah apa sebabnya. mesin menjadi penghalang.
mesin deposit tunai yg digunakan membatalkan transaksi deposit yg aku cuba buat.
kalau satu bank, mungkin ada masalah teknikal. atau offline.
tapi kalau dua bank berlainan, memberikan alasan yg sama sekali gus memaksa aku membatalkan urusan pembayaran, kebetulan jugak?

bukan sekali dua aku mencuba, tetapi berkali-kali.
setiap satu nombor yg dikey in, diperiksa betul-betul. tapi masih tak berfungsi seperti diharapkan.
masih gagal.
sudahnya urusan yg aku rancang hari ni, tak mampu diteruskan.
mesin oooo mesin...

0 refleksi: