- adakalanya terlewat itu lebih baik . . . -

Apr 25, 2013


aku sangkut dalam jem petang semalam.
hujan lebat yg menggila menjadi punca.
tak bergerak hampir satu jam.
tak tahu apa yg berlaku di depan.
sehinggalah sepasukan sekuriti mengawal trafik.
dan menjadikan laluan trafik kontra.

apa pun terpaksa mengguna jalan alternatif.
bukan laluan biasa.
terpaksalah tembus ikut damansara yg jemnya berinsut-insut macam siput.
kemudian menyusur ke highway elite ke klia.
seterusnya ke nilai.

tugas mengambil eril dari sekolah terpaksa diambil alih oleh wifey.
perjalanan yg sepatutnya sejam menjadi 2 jam setengah.
7:45 baru aku sampai ke rumah.

itu pun mujur lagi.
pagi ni, aku dapat tahu
seorang officemate yg tinggal hanya di seri petaling pun sampai rumah jam 8 malam.
malah ada ramai jugak yg keretanya sangkut dalam banjir kilat.

malam tadi, aku terima whatsapp daripada seorang lagi officemate.
gambar berikut menceritakan kisah sebenar yg berlaku di depan kami yg tersangkut semalam.
patutlah tak bergerak hingga hampir sejam.
mujur juga aku terlewat sikit. . .
syukur....

2 refleksi:

Irfa said...

kesiannya ;(

rahimin said...

KL mmg fragile...bila hujan banjir