- 6 pesanan penting, kena ingat -

Aug 2, 2012

pesanan ustad

"kalau nak mendalami agama, bergurulah. membacalah. ikutlah majlis ilmu...
bukannya sekadar bertanya jawab dengan ustaz melalui facebook atau
tengok youtube ustaz buat lawak. itu tak cukup".

-  tazkirah solat tarawih malam tadi.


pesanan selebriti

"elok la tu dah berhijrah.
tapi jangan pulak mengata atau mengutuk kepada orang yg belum berhijrah.
awak pun macam mereka juga dulu..."

- status fb seorang kawan aku, 'bekas' artis.

pesanan di angin lalu

"sori x dpt buka sama lg ari ni."

- bbm dari wifey petang semalam

pesanan ah long

"jangan lupa beli roti john tau"

- sms daripada eril, waktu tengah drive balik kerja

pesanan iklan

"kalau abang beli 10 hinggit saya bagi extra  2"

- kata brader penjual otak-otak

pesanan penuh keinsafan

"camne papa nak pegang ni...?"

- tanya erol yg meneman  aku di bazar ramadan, melihatkan tangan  aku penuh dgn hasil 'tangkapan'

3 refleksi:

Irfa said...

param kuaters ke?aku hari2 singgah tapi tak turun dr keta.singgah sebab kawan yg aku tumpang tu wajib singgah membeli kat param tu.aku tido dlm keta.hahaha

bangsawan nilai said...

kuarters la...itu je yg sempat

rahimin said...

murtabak daging wajib!