- berpizza-pizza dahulu, berbonus-bonus kemudian...-

Aug 9, 2012


nak makan apa hari ni yek?
maksudnya selain daripada beli kat bazar ramadan. dah takde idea dah.
semua yg ada kat bazar tu - rasanya dah beli, dah rasa & dah makan.
kalau sedap, aku datang lagi. kalau tak sedap aku boikot.
malah yg niaga gerai kat situ pun dah kenal kita dah agaknya....!
hari-hari muka tu je yg datang beli.

tengah drive balik dari kerja semalam.
menu apa nak makan utk berbuka petang tu, berlegar-legar di kepala.
bukan utk aku tapi untuk eril, erol dan erin.
kesian, budak-budak puasa...kenalah makan beza sikit daripada hari biasa...
alasan....!

tiba-tiba timbul satu idea.
aku hantar sms kepada ikin.
(dilarang keras meniru aksi ini, sms semasa memandu adalah kesalahan trafik)
ikin kerja di bahagian akaun.

"kin, bonus bila?"

aku hantar sms ringkas.
tapi penuh harapan.
harap-harap ikin balas. walaupun aku tahu masa tu semua sedang berlumba-lumba nak balik kerja. berasak-asak nak selit dalam jem. nak cepat sampai rumah.

triut...triut.

sms masuk.

"esok" balas ikin

"yes...!" aku separuh menjerit.
sambil menumbuk ke udara.
macam lee chong wei dapat satu poin lawan lin dan.

sampai di nilai.
aku singgah di pizza hut. buat booking utk buka puasa, petang tu.
jadi, majlis iftar kami semalam ditaja oleh pizza hut nilai, tapi dibayar oleh aku.
best gak ada menu atau set promosi.




3 refleksi:

Irfa said...

bulan posa ni belum lagi makan pizza
kalau bulan x posa..sebulan sekali wajib pegi :)
wah cam menarik set ramadhan tu

bangsawan nilai said...

yep...set tu mmg berbaloi

rahimin said...

minggu pertama je gi bazar lps tu muak dah