- masa yang sesuai untuk lalu tol -

Aug 15, 2012


selalunya bila nak dekat musim perayaan spt hari raya, tahun baru cina, deepavali, atau krismas akan adalah diskaun tol untuk pengguna lebuh raya.

selain tu, akan ada juga cenderahati diedarkan kepada pengguna lebuh raya di plaza tol.
biasanya banyaklah syarikat swasta yg turut sama menyumbang, selain dalam masa sama sbg satu promosi juga untuk kompeni & produk mereka.

selaku pengguna lebuh raya yg setia ...he he sebenarnya takde pilihan...selalulah aku dapat macam-macam benda.

malah kengkadang, mereka bawak artis untuk turut sama mengedarkan cenderahati tu.
walaupun taklah seberapa isi kandungannya, tapi yg penting ingatan tu...he he.

kalau perayaan tahun baru cina, selalunya dapatlah limau mandarin.
pernah juga aku dapat minyak angin cap rimau dan panadol.
ada juga dapat bantal alas tengkuk dari caltex.
bubur lambuk pun pernah gak.
paling kerap terima ialah air mineral....

pernah beberapa tahun dulu, dapat kuih raya, kad raya dan cd album raya dpd ziana zan yg berdiri kad plaza tol tu, yg mewakili astro.

semalam ada jugak yg mengedarkan cenderahati.
walaupun aku pandu seorang, tapi awek yg edarkan tu bermurah hati bagi dua beg.
bila aku cakap "satu lagilah...!"



kalau sarung angpow tu ada isi duit raya kan best...

2 refleksi:

Irfa said...

jeles gak..aku suka kumpul beg kain tu

pelik tahun ni lgsung xde smpul duit raya

rahimin said...

nk dpt goodies jgn lalu bila peak hours sbb diorg x nk jem