Sibuk

May 4, 2010

aku semakin dibebani dengan kerja sejak kebelakangan ini.
bukan sebab aku tak pandai menguruskan masa. bukan sebab kerja yg tidak mengikut jadual. tapi kekurangan staf dan tugasan luar bidang membuatkan aku sedikit hilang fokus.
kerja bertimbun, sampai bilik ofis aku pun berterabur.
dikerjakan yg itu, yang ini tertinggal atau tersangkut.
dibuat yg itu, yg ini tak beres.
masuk pulak 'arahan' lain yg perlu didahulukan. yg segera. arahan dari 'atas'.
itulah yg menambah kusutkan lagi.
dimaklumkan pada pengurusan, mereka sekadar ambil maklum, tiada tindakan , tiada cadangan balas, tiada penyelesaian.
aku makin sibuk. kerja makin banyak. bukan buat-buat sibuk atau menyibuk.
herannya, yg lain boleh pulak rileks. masih boleh lepak minum di kafe. masih boleh melayari internet sambil tersengih-sengih, masih boleh nonton drama korea di youtube, masih boleh meng'ular' dengan alasan bertemu pelanggan.
sedangkan aku sedang bertungkus lumus mengejar masa, tak menang tangan.
argh...apalah nasib!

0 refleksi: