~ pilihan yang bukan pilihan ~

Jul 20, 2010

maksud sebenarnya, aku tidak diberi peluang untuk memilih.
pilihan pertama, aku perlu ke kota bharu untuk menghadiri mesyuarat sebagai wakil.
pilihan kedua, menghadiri majlis anugerah & makan malam di hotel lima bintang, juga sebagai wakil.
tentunya pilihan ke-2 'nampak' lebih menarik. tetapi aku tak teruja langsung. sebabnya, aku bukanlah biasa sangat hadir di majlis seperti itu. yg pastinya dihadiri jugak oleh who's who dalam organisasi tempat aku bekerja.
yep, memang salah satu anugerah itu memang aku ada 'sumbangan' menghasilkannya. tapi kehadiran aku di situ tidak diundang secara langsung atau kena-mengena dengan anugerah yg diberikan.
lainlah, kalau aku yg dipanggil nama dan kemudiannya naik ke pentas untuk menyambut anugerah & bergambar dengan vip kemudiannya. tidak, bukan aku orangnya.
aku masih lagi sedang berkira-kira, untuk memilih yg mana satu.
dan aku cuma ada sehingga petang ini untuk membuat keputusan....

3 refleksi:

rahimin said...

lepas dinner, nko cabotla...!

bangsawan nilai said...

mungkin dua2 x pergi...hu hu
tgh cari alasan

editor kampung said...

pilihan ke-2 nampak lebih baik. tapi saya faham, kena ikut protokol buatkan kita tak selesa...ha ha