~ meriam dan harimau ~

Dec 28, 2010

aku baru saja bangun tidur subuh tadi.
sedang aku bersiap nak mandi, telefon aku berbunyi.
aku faham itu bunyi ada sms masuk.
kalau subuh-subuh begini ada yg menghantar sms, ada hal yg mustahak.
atau ada berita yg tak sempat disampaikan menunggu pagi atau hari siang.
lalu aku segera berpatah balik dari laluan menuju bilik air.
"hantu betul..."! bentak aku dalam hati.
sms dari seorang kawan.
penyokong tegar arsenal, menyampaikan berita kemenangan ke atas chelsea.
rupa-rupanya ada game subuh tadi.
aku tak tahu-menahu. dan tak nak ambil tahu pun.
lagipun, jarang-jarang ada perlawanan subuh hari isnin/selasa begini.
tak lama selepas itu, satu lagi sms masuk.
malas aku nak melayannya.
dah tahu...mesti satu lagi sms 'merayakan' kemenangan arsenal.
memanglah penyokong arsenal ni, macam budak-budak seperti pemain arsenal jugak.
tak kira subuh pun nak hantar sms...
bila kalah senyap pulak.
lagipun ape kelas arsenal. sekarang ni, dah ada satu lagi team budak-budak yg lebih hebat daripada arsenal.
dan dah hampir jadi juara pun.
ya....harimau malaya, pasukan bola malaysia...!

0 refleksi: