profesor madya ke profesor madeya?

Feb 22, 2009

apa kita nak buat kalau dijadikan sasaran sindiran & kritikan? senyum pahit & telan air liur sj?
sekali dua mungkin boleh. kalau provokasi lebih2...apa respons kita?
berdiam diri, beerti tak mampu mempertahan diri.
profesor madeya [bodoh =bahasa Tamil] ini berlagak ego. tk tau apa masalahnya. mungkin pernah mintak kerja di institusi yg sama mcm TS tp tk dpt? ada masalah rumah tangga? bukunya kena reject bila hantar ke penerbit?
lebih teruk lagi cuba mempengaruhi rakan2 panel lain utk bersetuju dgn 'pendapat bangangnya' itu. mcm mana org spt ni boleh jadi prof. madeya? hati berkarat...takda sopan, kasar & celupar. songkok yg sentiasa dipakainya tu mewakili apa agaknya? aksesori mungkin!
sarang tebuan jgn dijolok. mungkin TS ni nampak pendiam, tp kalau dh ke tahap memperlekeh terimalah balik serangan peluru berpandu yg bertalu2 dpd TS. kan dah terduduk. apa you ingat ada title prof .madeya tu hebat sgt ke? kat tempat kerja TS ni melambaklah prof. yg lebih hebat tp humble aje. kalau setakat nak hurai definisi apa itu Islam, apa tamadun Islam, apa beza dosa pahala - pun terkial2. buang je la songkok & cukurlah janggut sejemput tu...
kan dah terdiam. kalau tak puas hati, kenapa tk balas. memang TS ni takda title apa2. tp tau sapa yg perlu dihormati. TS tak pandanglah ahli akademik yg mcm tu lagaknya. semasa akhir bengkel si prof. madeya ni tadi terus blah. sdgkan panel yg lain bersalam-salaman. apasal...malu ke? padan muka....lain kali jgn rasa diri tu hebat sgt. kalau perasan hebat tu you punya pasallah...jgnlah nak attack org lain plak. kan dah kena. silap orangla...

2 refleksi:

editor kampung said...

lepas geram nampak....he he
18+SG tu, ganas!
siapakah gerangan prof MADEYA itu hanya TS yg tau.

prince_kl said...

Aku rasa mutu profesor atau profesor madeya (pinjam perkataan TS)zaman sekarang dah merosot lah. Mereka dapat profesor atau profesor madya mungkin kerana eksesais kenaikan pangkat, bukan kerana ketinggian ilmu macam dahulu.

Sepatut mereka ini kena ikut resmi padi, makin berisi, makin tunduk. Apabila jawatan yang disandang makin tinggi, makin lupalah daratan.

Aku rasa tak payah hormatlah orang sebegini.