banjir kilat

Mar 4, 2009

Wednesday March 4, 2009
Thousands caught unawares as 2m-high flash floods hit KL
By PRIYA MENON
KUALA LUMPUR: Thousands of motorists were stuck in massive traffic jams for more than two hours yesterday evening after a storm caused flash foods in various parts of the city.
Flood waters rose up to 2m at the junction of the Dynasty Hotel on Jalan Ipoh and in the Kampung Baru area.
sumber: thestar online
ptg semalam hujan turun lebat. sjk jam 3:30, cuaca dh gelap mcm nak mlm. pukul 4:00 hujan pun turun dgn selebat-lebatnya. dlm hati TS berkata2, "kalau mcm ni banjirlah kl jwbnya...". awal2 dah sms wife, mungkin sampai lewat ke rumah ptg tu. dekat 5:30 hujan mula reda. ngam2 masa balik. TS tengok kebanyakan staf cepat2 berkemas nk balik, sbb cuaca masih gelap walaupun hujan dah reda. mungkin bimbang hujan turun lagi. terperangkap dlm jammed. 5:30 tak lengah lg semua cabooot termasuk boss. keluar je ke jln utama dr ofis, jln dah sesak & berhimpit2. siapa berani dia lepas dulu, itula undang2 jln raya semasa jammed. jln bangsar sesak teruk. berita radio bagitau banyk kwsn di pusat bandar dinaiki air. nasib baik jgk ofis TS di tepi birai bandar. lari susur jln alternatif ke federal highway, pun sesak jgk. ttp masih bergerak walaupun terkemut-kemut.
terlepas dr sesak di situ masuk ke lebuh raya sg besi. tak banyak kenderaan. agak lengang. luar biasa!
kemungkinan besar ramai yg masih sangkut dlm kesesakan terutama yg bekerja di pusat bandar. hati TS lega. memandu dgn senang hati. sampai ke rumah cuma lewat 20 minit dpd kebiasaan.

3 refleksi:

suriahoney said...

i duk tgkt 12, tp bilik i selalu banjir kilat! he he

tg shaaban said...

tu sbb ada 'menda' yg bocor...hu hu

tdevaraj said...

Nasib baik ada Sentul Link..kalau tidak, sangkut lama lah jawabnya...