~ dah kata dah... ~

Nov 9, 2010

aku pernah membangkitkan kesangsian atau rasa skeptikal akan sistem kerja baru atau sistem kerja mengikut produktiviti yg diperkenalkan oleh pihak kompeni.
malah perkara yg aku bangkitkan memang berasas. aku utarakannya dalam mesyuarat. dan pandangan aku itu, kemudiannya disambut dengan jawapan, akan diambil kira & akan dibincangkan semula dalam mesyuarat akan datang yg lebih mendalam.
namun apabila mesyuarat itu berlangsung kemudiannya, perkara yg aku bangkitkan itu dianggap sebagai tiada isu. jadi, ianya tidak dibincangkan langsung.
semalam satu surat pekeliling diedarkan bahawa sstu taklimat berkaitan sistem berkaitan akan diberikan. aku masih bersikap sangsi & skeptikal. dan bercadang untuk membangkitkannya sekali lagi dalam taklimat berkenaan yg dijadualkan bermula jam 9:00.
kira-kira jam lapan 8:15, belum pun waktu pejabat bermula, setiausaha kompeni memaklumkan yg boss memanggil ketua-ketua bahagian bertemunya pada jam 8:45 iaitu sebelum taklimat berlangsung. lalu aku merisik, apa tujuannya.
aku dimaklumkan bahawa ianya bertujuan untuk perbincangan berkaitan isu yang pernah aku bangkitkan sebelum ini.
aparaaaaa....!

0 refleksi: