~ hanya kerana rm187.67 ~

Nov 15, 2010

sejak dua minggu lalu aku terpaksa berurusan dengan kumpulan pemeras yg boleh menyebabkan gangguan hidup & perancangan masa depan.
hanya sebab kita tak bayar mereka 187.67. mereka report kepada pihak berkuasa.
yg tanpa usul periksa telah menyenarai hitamkan aku.
sudahnya aku alami kesukaran untuk membuat perancangan kewangan. maklumlah nak buat perancangan perlukan modal. nak modal perlu pinjam wang. tetapi bila sudah disenaraihitam, susahlah. perancangan terbantut.
susah sangatkah nak tuntut 187.67 daripada aku?
ya, mungkin aku terlupa atau terlepas pandang.
mereka simpan rekod lengkap aku.
no. henfon aku tak pernah tukar sejak 10 tahun lalu.
aku tak pernah pindah daripada alamat aku tinggal sekarang sejak 10 tahun dulu.
aku kerja di kompeni & tempat yg sama sejak 10 tahun dulu.
sepucuk surat peringatan pun tak dihantar. patah lagi penyata.
satu panggilan telefon pun tak pernah aku terima.
bukankah beribu orang lain yg menjadi pelanggan mereka.
bukankah orang lain lebih besar hutang mereka daripada aku?
jadi bankrapkah mereka kalau tak tuntut 187.67 daripada aku?
10 tahun dulu jugalah aku 'melanggan' mereka. inilah balasannya...
bukan aku tak mampu bayar. setakat tak sampai rm200 tu...!
dasar lintah darat!
bila aku dah bayar pun, masih banyak prosedur yg aku perlu lalui.
sekeping surat pun ambil masa 3 hari untuk menyiapkannya.
aku tanamkan dalam hati takkan berurusan lagi dengan mereka sampai bila-bila.

0 refleksi: