~ gosip ofis ~

Nov 16, 2010

aku menghadiri satu seminar di sebuah hotel terkemuka KL pagi ini.
oleh sebab aku, biasanya aku meletak kereta di tempat yg sama setiapa hari, jadi jika aku tidak meletakkannya di situ, pastinya ada dua saja kebarangkalian.
pertama, aku tak hadir atau bercuti.
kedua, aku ada urusan lain di luar jadi lewat masuk ke ofis.
tidak pula aku sedari ada kebarangkalian lain pada pandangan staf lain.
aku sebenarnya meletakkan kereta di temapt lain untuk memudahkan aku pergi ke seminar itu.
tak mahu menyusahkan yg lain supaya mengalihkan kereta mereka.
rupa-rupanya timbul cerita lain pulak.
pada mulanya ramai yg menjangjakan aku bercuti. tetapi bila mendapati aku berada di ofis lain pula cerita yg berputar.
aku dikatakan beli kereta baru. ya, malah aku dikatakan beli model terbaru proton, inspira.
sebabnya, pernah dua kali sebelum ni, aku bertukar kereta baru, tak seorang pun yg tahu.
sedar-sedar aku sudah memarkir kereta baru di tempat kereta 'rasmi' aku.
dan biasanya, kalau ada saja model terbaru proton, aku akan membelinya.
sebab aku tak kisah akan kereta yg nak dibeli asalkan baru dan harganya berpatutan.
aku juga lebih cenderung beli kereta baru daripada kereta second hand.
sebabnya aku tiap-tiap hari memandu berulang alik sejauh 100km dari rumah ke ofis.
kalau second hand, tak tahu 'wear & tear'nya. mungkin mendatangkan masalah pula padaku.
caraku, beli kereta baru & belasah cukup-cukup.
cerita yg aku beli kereta baru & model inspira itiu rupa-rupanya tersebar tanpa aku sedari.
hinggalah ditanyakan betul atau tidak oleh salah seorang staf.
aku hanya menggeleng kepala & tersenyum...
dalam hatiku berkata "memang betul, tapi bukan inspira..." he he he...

0 refleksi: