Silap hari, salah bulan

Feb 19, 2010

setahu aku, malam tadi, atau lebih tepat dinihari tadi, takde live bola.
man utd dah menang dengan milan rabu lepas. arsenal semalam dah kena tibai dengan porto. chelsea main minggu depan. liverpool dah lama out.
kalau telefon aku berbunyi seawal subuh ni, biasanya penyokong tegar pasukan bola lah biasanya. tak lain daripada provokasi.
aku baru je nak masuk bilik air. mata pun masih separuh terbuka.
perluke aku buka pesanan ringkas yang dihantar? manalah tahu kalau ada kecemasan ke. tapi kalau kecemasan tentu diorang telefon. setakat sms, tak cemasla tu...
perasaan aku berbolak balik.
fikirku lebih baik mandi & solat subuh dulu, yg lebih afdal.
tapi rasa curiga mengatasi yg semuanya.
lalu aku pun dapatkan hp, buka sms & baca...
pesanan ringkas itu membuatkan aku ketawa terbahak-bahak. memecah keheningan dinihari yang dingin & sunyi. sekali gus mengejutkan wifey yg ketika tu sedang nyenyak tidur.
"apa hal ni...?" katanya dengan wajah penuh 1001 tanda tanya.
"takde ape..." jawabku masih menahan kelucuan. wifey tarik selimut semula.

***
***
pesanan ringkas tu dpd kawan lamaku Lan yg kini mengajar di melaka. yg buatkan aku ketawa macam orang mabuk pagi-pagi buta sebab dia ucapkan "happy birthday' padaku. mungkin dia ingat hari jadiku 18 februari. sedangkan hari jadiku 18 januari.
"kau lewat 1 bln la Lan" aku balas smsnya.

1 refleksi:

rahimin said...

okla tu, wp lewat sebln, tapi sekurang2nya dia masih ingat kwn...
he he