Promoter

Mar 2, 2010

aku sedang membelek-belek barangan penjagaan rambut di satu bahagian hypermarket bila dihampiri seorang gadis manis. berbaju serba pink. yg aku agak, dia promoter di situ.

promoter: abang cuba pencuci muka ni. produk baru...
aku: pencuci muka ada dah. tengah cari krim rambut ni...
promoter: abang tryla brand ni, kalau tak nak pencuci muka, beli scrub ni...
aku: ok ke ni. mahal tak...
promoter: kita orang tengah offer ni. ada diskaun. fahrin ahmad pun pakai ni.
aku: sapa fahrin ahmad?
promoter: laa.. dia artis, pelakon drama, filem. dia hensem...
aku: ni ke gambar dia ke(sambil menunjuk poster iklan)
promoter: ha ah, tula dia.

aku: kalau pakai ni boleh jadi hensem macam fahrin ke?
promoter: he he (gelak manja) abang pun hensem ape? beli la satu... (bodek la tu...)
aku: apa kelebihannya, boleh jadi putih ke?
promoter: boleh hilangkan blackheads, kulit jadi cerah sikitla...bla bla (itu ini begitu begini) bla

aku: berapa harga? (potong cakap)
promoter: yang ni 19.90 (sambil pegang tiub yg besar sekali)

********

lalu aku ambik tiub yg paling kecik, harga rm6.90.
"nak try dulu, kalau ok, nanti beli yg besar..." alasan ku pada promoter yg senyum sokmo tu.

8 refleksi:

tdevaraj said...

TS mudah cair dengan celoteh gadis ye...heheh....pasti ada yang rajuk nanti

bangsawan nilai said...

bukan cair, org offer kita terima je...
tk rugi ape2 kan, rm6.90 je?
hu hu

Anonymous said...

laaa...org offer yg besar nk yg kecik plak! ha ha ha

rahimin said...

pencuci muka + scrub = hensem

ye la tu...hu hu

suriahoney said...

wat pe beli memng ensem dh!

(jeles kt promoter)

tdevaraj said...

TS..kau beruntung..dia hanya jeles, belum sampai tahap merajuk

bangsawan nilai said...

anon,
nk ambik ati jerk

min,
abis, dia ckp camtu betulla kan...hu hu

honey,
betul ckp u, wat per beli kan?

TD,
merajuk pada yang ...(sila sambung)
jeles pada yang ... (sila sambung)

tdevaraj said...

TS... sowi yek..aku tak reti nak sambung...maklumlah fail BM