Sekeping gambar lama

Mar 30, 2010

terjumpa gambar ni dalam sebuah album lama. oleh sebab aku takde scanner, jadi aku ambik saja kamera digital kecikku, cuba ambik gambar ni untuk didigitalkan. inilah hasilnya...
kalau tak silap, gambar ni diambil masa aku darjah 4. masa hari terakhir cikgu pelatih maktab menjalani praktikal di sekolah kami. itu pasallah cikgu-cikgu dalam gambar ni nampak muda belaka. zaman aku sekolah dulu, memang payah nak bergambar. kamera pun dianggap barangan mewah masa tu. jadi susah sikit nak merakamkan gambar kenangan.
anehnya, dan aku sendiri agak terkejut masih mengenali beberapa nama & wajah dalam gambar ini, azhar, zamani, saleh, razali, ganesan, ahmad kushairi, wan zawawi, ibrahim, rosmiah, suriani, norsaadah (ketua kelas), norizan...yg lelain tu ingat-ingat lupa.

5 refleksi:

rahimin said...

engko yg mana satu?
aku teka yg no 4 dari kiri

editor kampung said...

gambar klasik gile.
cikgu maktab rupanya, patutla muda...
mana satu bangsawan nilai?

suriahoney said...

i teka you no.6 dari kanan...

Anonymous said...

gambar retro tuh...
cikgu lelaki pakai seluar bellbottom!

bangsawan nilai said...

no.2 dari kiri, yg paling hensem, yg paling gelap & yg paling bantut (skrg tk lg)