Beza antara terlewat dengan sudah terlambat

Mar 25, 2010

1. facebook

akhirnya aku bukak jugak akaun, selepas sekian lama berkira-kira berbuat demikian. tujuan aku hanyalah satu, untuk berhubung semula dengan kawan-kawan atau kenalan lama yg sudah terputus hubungan. kalau ada yg tak ku kenali ingin menjadikan kami sebagai kawan atau kenalan, aku bersedia menerimanya.

alhamdulillah tak sampai beberapa jam saja, aku sudah dapat berhubung semula dengan 2 rakan lama yg memang aku nak sangat kembali bertaut hubungan dengan mereka. dunia maya begitu terbuka hinggakan kawan yg bertahun-tahun terpisah dapat bertaut kembali. akses yg tiada batasan. jumlah rakan bukanlah keutamaan aku. yg penting sejauh mana mereka rasa dihargai atau aku rasa dihargai sebagai rakan di alam siber.

aku sedar sepatutnya kesempatan ini diambil lebih awal dulu, tetapi setidak-tidaknya "better late than never".


2. pesta buku

berbanding tahun-tahun sebelumnya, hari pertama aku sudah ke sana, tetapi tidak kali ini. aku belum lagi berkesempatan untuk berkunjung. kebeulan aku bercuti panjang, merehat minda & kudrat setelah lebih 2 minggu bertungkus lumus, datang awal ke pejabat & pulang hingga malam menjelma.

hari ini aku akan ke sana. khabarnya, ada yg dah semakin panas punggung kerana jumlah jualan jauh meleset daripada sasaran. jumlah adalah keutamaan bagi sebuah perniagaan. itu aku dah jangkakan & tidak terkejut...

sepatutnya pesta buku adalah kesempatan terluang & terhidang, tetapi jika leka & tiada usaha ke arah itu nasi yg nak disuap ke mulut pun takkan masuk.

0 refleksi: