Cuti

Mar 4, 2010

sepanjang dua, tiga hari ni, aku sangat sibuk.
menguruskan hal berkaitan pelancaran buku terbitan kami.
18 mac nanti, vvip yg datang.
semalam saja, 2 kali aku ke lokasi pelancaran.
sekali untuk setkan gimik pelancaran. kali kedua, hal susun atur jamuan.
kerja aku yg bertimbun tu, nampaknya akan menggunung selepas ni.
malah cuti yg aku mohon 4 minggu awal pun dibekukan.
tak jadilah aku melayan anak-anakku yg bercuti sekolah kali ni.
walhal itu sajalah waktu yg ada untuk aku luangkan bersama mereka.
masa lain mereka bersekolah. aku pulak bekerja.
lagipun, cuti aku memang sebahagian besarnya aku simpan untuk mereka. bukan untuk aku!
mereka pun menunggu-nunggu cuti sekolah dengan rasa teruja.
aku belum bagitau mereka lagi, yg aku tak dapat cuti.
apa agaknya reaksi mereka nanti?

0 refleksi: