Lima bintang

Mar 22, 2010

malam semalam kira-kira jam 8 lebih, aku terima panggilan daripada boss.
aku abaikan saja, tanpa menjawabnya. malah aku langsung tak terniat untuk membalas panggilannya.
sejurus selepas tu, masuk sms yg dihantar oleh rakan sekerja.
sebenarnya, aku tahu tujuan mereka menelefon pada malam ahad begitu. bukan berkait dengan soal kerja. sebab tulah aku tak ambik serius sangat.
mereka nak bertanyakan kehadiran aku ke majlis makan malam di sebuah hotel 5 bintang di KL. sempena penyampaian pemenang anugerah yg berkaitan dengan buku.
pertama, memang aku tak nak pergi, memandu dari nilai ke KL pada malam ahad.
kedua, malas nak berbaju batik, makan beradab dengan sekumpulan lain yg mungkin aku tak kenal.
ketiga, kompeni aku tak menang apa-apa, walaupun secara 'teknikal'nya, kami layak menang. boikot, konon!
keempat, dan paling utama, majlis itu bertembung dengan 'majlis' yg lebih penting iaitu pertembungan live man utd vs liverpool!
perlawanan bola bertaraf 5 bintang!
bagi penyokong tegar man utd sepertiku, tak mungkin aku terlepas, atau menggantikannya dengan agenda lain hatta makanan enak hidangan hotel 5 bintang sekalipun!
yg pasti, lebih mengujakan & mengenyangkan dengan kemenangan man utd...
seminggu lepas ada 'arahan' dari boss supaya 4 orang daripada kami perlu hadir ke majlis itu. aku pulak diminta 'mewakili'nya. aku tak tahulah yg lain-lain, sebab kad jemputan sudah aku serahkan pada mereka. kalau tak nak pergi, pandai-pandailah bagi alasan.
yg pasti, aku takkan berjumpa boss untuk tempoh 2 minggu bermula hari ini.
sebabnya aku bercuti hingga selasa, sekembalinya aku bertugas, boss pula akan ke luar negara atas urusan kerja.
jadi, aku tak perlu berikan apa-apa alasan...!

0 refleksi: