Biarkan begitu saja

Apr 5, 2010

idea untuk mengumpulkan mereka semasa ketiadaan pengurusan tertinggi, semata-mata untuk memancing mereka keluar dari kepompong.
keluar dari dunia tempurung.
berhijrah dari zon selesa.
aku sepatutnya mengumpul maklum balas mereka.
tapi apa yg aku dapat?
cerita lama yg dah basi,
skrip lama yg diulang-ulang.
mereka enggan berubah.
lebih daripada itu, orang lainlah yg perlu berubah mengikut kemahuan mereka.
ini bukanlah kali pertama berlaku. tetapi berlaku lagi.
aku jangkakan mereka semakin matang dengan berlalunya masa.
ternyata aku silap besar.
mereka tak pernah berubah, tak mahu berubah, atau tak mungkin berubah.
aku sepatutnya membiarkan saja mereka dengan dunia mereka.
tunggul kayu pun ada harga, tapi kalau dah reput...tentunya dibiarkan saja.
oleh itu, aku akan biarkan saja mereka...
i rest my case

0 refleksi: