Rakaman majlis makan malam

Apr 22, 2010

aku masih ingat.
malam itu annual dinner kompeni tempat aku kerja.
hari kami meraikan segala penat lelah, membanting tulang, mengkayakan kompeni.
hari ini, kompeni 'meraikan' kami dengan makan malam di hotel 5 bintang.
selain tu, adalah jugak games, lucky draw, karaoke.
aku masuk pertandingan nyanyian karaoke & menang dpt no. 2. nyanyi lagu jamal abdillah. dapat hamper besar.
yg menang karaoke, ialah johnny. dia nyanyi lagu elvis. dapat hamper lagi besar, cecah bumbung.
dalam lucky draw, aku dapat set karaoke, cap ayam. tak lama pakai, jahanam.
malam itu malam suka ria. malam bergembira. malam merapatkan silaturahim. malam meraikan kemenangan. malam mengukuhkan hubungan sesama pekerja & dengan majikan.

malam enjoi...

********

malam itu juga malam jahanam. lupa akan diri. johnny, chia & eddie buat pesanan minuman keras. dan boss pun ikut sama. malah dia yg belanja. jeya & tiga rakanku turut sama. minum. minum dan minum lagi.
mabuk & muntah.
mereka minum & minum lagi.
rakan sekerja perempuan meninggalkan majlis. aku pun sama. kecewa, marah, terkilan.

*******

2 bulan lepas itu, aku berhenti kerja. kerja di kompeni lain. sekurang-kurangnya aku tidak lagi 'bersubahat' menyertai majlis seperti itu lagi...

0 refleksi: