cerita hantu KL

Jan 23, 2009

olh sbb 2 hari mc minggu ni, bnyk kerja yg tertunggak. jadi semalam, TS stayback. Semua staf di bhg ofis dah balik. boss yg selalu lewat pun, hari tu balik awal. ttp ada 2-3 org lagi di bhg production di blok berasingan. maknanya dlm ofis, TS seorg dirila.Cadangnya pukul 6:30 balikla.
sdg berkira-kira nk balik, hujan lebat turun. mungkin TS tk perasan cuaca di luar yg gelap nak hujan sebelum tu. jadi, tunggulah hujan reda dulu. jam 7:00 jadi penanda waktu balik yg baru.
ini bukanla kali pertama TS kerja sorang2 & balik lewat. tak pernah pulak rasa bimbang atau takut. sdg berkemas2 nk balik, TS terdengar suara seseorg memanggil. bila jengok keluar bilik, ruang ofis kosong shj. tkda sesapa. heran jugak. gusar mula terdetik. bila hujan dah reda & jam pun dah dekat ke angka 7, maknanya waktu balik tiba. tutup semua suis & kunci pintu.
Semasa melangkah menuju ke kereta, sekali lagi terdengar suara menegur TS. bila berpaling ke belakang...tkda sesiapa pun. aneh & seram mula berputik. tiba2 segala kisah seram, aneh, misteri yg pernah diceritakan mula menguasai fikiran. TS melajukan langkah sambil membaca ayat kursi & tiga Kul. sebaik enjin kereta dihidupkan, sekali lagi suara 'itu' menyeru TS. kali ini, TS tak berpaling lagi. terus pecut meninggalkan tempat itu.
tak pulak TS ceritakan pd hari berikutnya pd kawan2 seofis. bukan apa2, nanti ada pulak yg takut buat overtime. bagi TS biarlah kejadian itu menjadi MISTERIIII...

4 refleksi:

prince kl said...

Apa perkembangan terbaru kisah hantu TS? Aku cadangkan TS terbitlah buku karya hantu pulak! Takkan asyik terbit buku karya manusia aje? Kalau boleh, siar gambar hantu sekali. Lagipun TS kan ada kamera canggih..heheh

tg shaaban said...

camne nak ambik gambar hantu, belum apa2 dah cabooot!

prince kl said...

Baca doa lah ..mohon perlindungan Tuhan dari gangguan setan jantan dan betina. Takut hanya pada Tuhan yang Esa, bukan pada makhluknya...(opps dah berkhutbah lakkk)

tg shaaban said...

bukan takut bro, itu teknik "langkah seribu" kata tok guru TS dulu