ikut nasihat dan petua

Oct 21, 2009

aku sedar terpaksa struggle utk memulihkan diri dpd demam denggi. doktor mengatakan aku akan dipantau utk 3 hari. ujian darah akan dilakukan . aku kena pastikan bacaan yg perlu pd parameter yg ditetapkan tdk terus menurun. kata doktor lagi tada ubat khusus utk serangan virus. penting sekali aku perlu minum air. . .banyak air.

pd awalnya aku tdk memaklumkan pd sesiapa berkaitan kesakitan aku, kecuali sedara terdekat & majikan aku. ttp dlm tempoh beberapa jam, mencurah2 masuk sms & panggilan telefon , menyampaikan simpati & kata-kata semangat. aku amat menghargainya.

dlm pd itu pelbagai nasihat yg diberi utk membantu memulihkan keadaan aku. minum 100 plus, minum air rebusan daun betik, sup ketam, sup belut, pendeknya macam=macam petua.
semuanya aku terima, walaupun tk semuanya aku amalkan. cuma aku berasa aku tdk keseorangan berdepan tugas berat ini. ramai yg prihatin dgn kesihatanku, , ,
berkat semangat itu aku akan terus bertahan dan survive

0 refleksi: