semuanya angkara nyamuk

Oct 20, 2009

demamku masih belum kebah.
slps mkn mlm pd hari isnin, aku pun tekad ke klinik.
nk tahu, apa puncanya demam yg berlarutan begini. tambahan pulak skrg ni bnyk sgt penyakit yg melada negara kita.
slps di periksa oleh doktor & maklum balas pertanyaannya dpdku doktor muda itu menyampaikan berita yg tdk enak utk didengar. "saya rasa encik ada simptom demam denggi. saya advice encik utk buat blood test utk pastikan".
terkejut ada, tergamam pun ada.
aku pulang dgn 1001 mcm perasaan. takut ada, bimbang pun ada.
ya, lah kalau tdk bertindak segera, ianya akan melarat & boleh mengancam nyawa.
mlm itu aku, aku tk dpt tidur memikirkan. kalau disahkan aku terkena denggi, apa yg aku perlu buat? mungkinkah aku akan dimasukkan ke hospital? tentunya ini menyusahkan wifey. aku cuba lontar jauh2 semua perasaan negatif. aku berdoa & berharap, simptom itu tdk tepat. ujian darah akan membuktikannya.
esoknya. aku minta acik hantarkan aku ke pusat kesihatan kerajaan berhampiran. sbb badan aku tersa agak lemah. selepas diperiksa doktor. darahku diambil & diuji.
keputusannya .... positif. aku terkena demam denggi. aku sedikit panik. resah. takut. ttp doktor memberikan nasihat2 yg aku dengar dgn baik & perlu ikuti dlm 2-3 hari ini.
aku perlu ke situ utk 3 hari berturut2 utk menjalani ujian darah & berada di bwh pengawasan. jika keadaan semakin bruruk, kemungkinan besar aku akan dimasukkan ke hospital. jika sebaliknya, aku akan hanya berada di bwh pemantauan . . .
tawakal saja . . .

0 refleksi: