angkara sebuah basikal

Oct 6, 2009

koleksi duit raya mrk tahun ni menjangkau lebih rm250.
aku pasti mrk sudah merancang sesuatu.
ahad lps aku tanyakan pd mrk, apa yg nak mrk buat dgn duit raya?
simpan. beli mainan. beli basikal.
ya, beli basikal mendapat undian paling tinggi.
dah lama mrk tk punya basikal.
pernah beberapa kali mrk merengek, minta dibelikan.
rakan2 sebaya memilikinya, hampir seorg satu basikal.
bukan kedekut. bukan tak kesian.
tapi sbb mrk tk capai KPI yg ditetapkan.
penanda arasnya ialah pencapaian di sekolah. periksa, result bagus >>> dpt basikal
mungkin aku letakkannya terlalu tinggi. tak tercapai dek mrk.
bukan mrk tk pernah ada basikal. malah sudah beberapa kali tukar ganti.
semuanya jahanam!
rim bengkok. spoket pecah. tempat duduk tercabut. rantai putus. tayar bocor usah ceritala. . .
aku jadi serik.
sbb tu aku letak KPI.
tapi mrk bijak. sanggup korbankan duit raya. utk basikal.
tak sampai hati. . .
mlm tadi kubelikan satu basikal. dgn syarat, berkongsi, bergilir-gilir.
spt diduga . . .keputusan yg silap. mrk berebut. bergaduh.
hari ini, aku kena belikan 2 lagi basikal!

0 refleksi: